De Evolution-reeks is hier!

Klarna Veelgestelde Vragen

Betaal in 3 renteloze termijnen

Klarna's Betaal in 3/Betaal binnen 30 dagen zijn ongereguleerde kredietovereenkomsten. Meer lenen dan je kunt veroorloven of te laat betalen kan een negatieve invloed hebben op je financiële status en je vermogen om krediet te verkrijgen. 18+, alleen inwoners van het VK. Onder voorbehoud van status. Late vergoedingen kunnen van toepassing zijn. Ts&Cs van toepassing.

Veelgestelde Vragen

Wie is Klarna?

Klarna is een Zweedse betalingsdienstaanbieder die de end-to-end verantwoordelijkheid voor je betaling op zich neemt. Klarna is de aanbieder van soepele betalingen aan meer dan 200.000 online winkels. Meer dan 85 miljoen consumenten wereldwijd hebben Klarna vertrouwd om hun betalingen veilig af te handelen.

Hoe werkt later betalen in 3 renteloze termijnen?

Later betalen in 3 renteloze termijnen stelt je in staat om de kosten van je aankoop over 3 gelijke betalingen te spreiden.De betaling voor elke termijn wordt automatisch geïncasseerd van de debet- of creditcard die je bij het afrekenen hebt ingevoerd. Je eerste termijn wordt geïncasseerd wanneer je bestelling is bevestigd door Bluefin en termijnen 2 en 3 zijn respectievelijk 30 en 60 dagen later gepland. Je kunt altijd het schema van je betalingen volgen in de Klarna-app.

Kom ik in aanmerking voor Achteraf betalen in 3 renteloze termijnen?

Om Achteraf betalen in 3 renteloze termijnen te gebruiken, moet je minstens 18 jaar oud zijn. Hoewel deze optie veel wordt gepromoot, is Achteraf betalen in 3 renteloze termijnen afhankelijk van je financiële situatie. Bij het kiezen van Achteraf betalen in 3 renteloze termijnen, zal onze beoordeling je kredietwaardigheid niet beïnvloeden.

Hoe kan ik mijn kansen vergroten om geaccepteerd te worden voor Achteraf betalen in 3 renteloze termijnen?

Klarna is uniek en biedt Achteraf betalen in 3 renteloze termijnen aan op basis van een aantal factoren zoals de orderwaarde, eerdere bestelgeschiedenis en beschikbaarheid van artikelen. Als je 18 jaar of ouder bent, kun je je kansen vergroten om Achteraf betalen in 3 renteloze termijnen aangeboden te krijgen door ervoor te zorgen dat je je volledige naam en nauwkeurige adresgegevens verstrekt en verzendt naar je geregistreerde factuuradres. Alle bestellingen worden individueel beoordeeld. Alleen omdat je eerder bent geaccepteerd voor een Klarna-betaalmethode, betekent dit niet dat het voor elke bestelling zal worden aangeboden en omgekeerd, als het wordt geweigerd, betekent dit niet dat het voor alle toekomstige bestellingen zal worden geweigerd.

Wat moet ik aanleveren als ik een aankoop doe?

Als je een aankoop wilt doen met Klarna en later in 3 renteloze termijnen wilt betalen, moet je je mobiele telefoonnummer, e-mailadres, huidige factuuradres en een debet- of creditcard opgeven. Het mobiele nummer is nodig voor het geval we contact met je moeten opnemen. Alle communicatie wordt naar je e-mailadres gestuurd. Het is erg belangrijk dat je ons de juiste gegevens geeft, anders ontvang je je betalingsschema en eventuele bijgewerkte bestelgegevens niet.

Zal er een kredietonderzoek tegen mij plaatsvinden?

Klarna kan zogenaamde niet-geregistreerde onderzoeken (of zachte kredietcontroles) uitvoeren die de kredietscore niet beïnvloeden en alleen zichtbaar zijn voor jou en Klarna, maar niet zichtbaar voor andere geldverstrekkers. Noch Klarna, noch Bluefin voeren kredietonderzoeken uit die je kredietwaardigheid kunnen beïnvloeden.

Waarom is mij niet de optie aangeboden om in 3 renteloze termijnen te betalen?

Hoewel de optie om in 3 renteloze termijnen te betalen veel wordt gepromoot, is deze niet altijd overal beschikbaar. De betaaloptie om in 3 renteloze termijnen te betalen wordt automatisch gegenereerd door algoritmen die afhankelijk zijn van een aantal factoren, waaronder adresgegevens, kaarthoudergegevens, het bedrag van de bestelling, de online winkel, eerdere bestellingen en de beschikbaarheid van artikelen.

Wat zijn mijn betalingsopties met Klarna?

De betaling voor uw optie om in 3 renteloze termijnen te betalen wordt automatisch geïncasseerd van de debet- of creditcard die u bij het afrekenen heeft ingevoerd. De eerste betaling wordt gedaan wanneer de bestelling is bevestigd. De tweede en derde termijn worden respectievelijk 30 en 60 dagen na de eerste termijn geïncasseerd. U kunt uw betalingsschema altijd volgen in de Klarna-app.

Wat gebeurt er als ik mijn bestelling annuleer of retourneer?

Zodra Bluefin uw annulering/retournering heeft geaccepteerd, zal Klarna alle toekomstige geplande betalingen annuleren en eventuele verschuldigde bedragen terugbetalen. De retourzending wordt onmiddellijk in de Klarna-app weergegeven.

Wat gebeurt er als ik mijn bestelling niet betaal?

Klarna zal automatisch proberen uw betaling voor uw aankoop in 3 renteloze termijnen te innen bij Bluefin van de betaal- of creditcard die u bij het afrekenen heeft ingevoerd. Als we uw betaling op de geplande vervaldatum niet kunnen innen, zal Klarna nog een poging doen om de betaling twee dagen later automatisch te innen. Mocht deze laatste betalingspoging mislukken, dan zal Klarna u een overzicht sturen voor het volledige openstaande bestelbedrag, dat 15 dagen later betaalbaar wordt.Klarna zal u twee dagen van tevoren op de hoogte stellen wanneer een betaling verschuldigd is voordat we proberen uw betaling te innen, en u kunt altijd de vervaldatum in de Klarna-app op uw gemak controleren.
U zult geen kosten of rente in rekening worden gebracht voor te late en/of gemiste betalingen. Uw kredietscore wordt niet beïnvloed door het gebruik van Klarna's 'Betaal later in 3 termijnen'-product, zelfs niet als u niet op tijd heeft betaald. Als u een betaling niet doet, bent u in gebreke en kunt u mogelijk in de toekomst geen gebruik maken van Klarna. We kunnen doorgaan met het innen van achterstallige en momenteel verschuldigde betalingen op volgende vervaldagen, of u afzonderlijk factureren voor het onbetaalde totaal. Als u uw aankoop niet betaalt, kan Klarna een extern incassobureau inschakelen om namens ons te innen. Incassobureaus worden als laatste redmiddel gebruikt.

Ik ben gevraagd om naar de Klarna-site te gaan. Is dit correct?

Je kunt al je Klarna-aankopen en betalingsschema bekijken in de Klarna-app of door in te loggen op Klarna.com/uk.

Is mijn betalingsinformatie veilig?

Betalingsinformatie wordt veilig verwerkt door Klarna. Er worden geen kaartgegevens overgedragen aan of bewaard door Bluefin. Alle transacties vinden plaats via verbindingen die zijn beveiligd met de nieuwste industriestandaard beveiligingsprotocollen.

Kan ik vóór de vervaldatum betalen?

Ja. Ga gewoon naar de Klarna-app of log in op Klarna.com/uk en betaal eerder af.

Heb je mijn betaling ontvangen?

Klarna zal je via e-mail en pushmelding van de Klarna-app op de hoogte stellen wanneer een betaling verschuldigd is en wanneer deze succesvol is geïncasseerd, of in het onwaarschijnlijke geval dat je betaling mislukt.Als een betaling is geïnd maar je hebt nog geen betalingsbevestiging ontvangen, kun je altijd de status van je bestelling en betalingen controleren in de Klarna-app of door in te loggen op www.klarna.com/uk.

Wat gebeurt er met mijn factuur als ik de goederen heb geretourneerd?

Zodra Bluefin de retourzending (gedeeltelijk of volledig) heeft ontvangen en je hiervan een bevestiging hebt gekregen, zal een bijgewerkte factuur met een aangepast betalingsschema naar je worden verzonden door Klarna als je een gedeeltelijke retourzending hebt gedaan. Bij een volledige retourzending zullen we alle geïnde betalingen terugbetalen en toekomstige geplande betalingen annuleren. Je kunt altijd de status van je bestelling volgen in de Klarna-app.

Ik heb een factuur ontvangen, maar ik heb mijn goederen nog niet ontvangen.

In het geval dat je goederen niet zijn ontvangen, bel dan Bluefin om de status van je bestelling en levering te controleren.Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice van Klarna, zodat we de vervaldatum van je betaling kunnen uitstellen of de bestelling in de Klarna-app in de wacht kunnen zetten terwijl je wacht op de levering van de goederen.

Ik heb mijn bestelling geannuleerd. Hoe lang duurt het voordat ik mijn terugbetaling ontvang?

Zodra de winkel je annulering of retour heeft geregistreerd, wordt de terugbetaling binnen 5-7 werkdagen verwerkt.

Ik heb om een terugbetaling gevraagd. Hoe zal ik worden terugbetaald?

Terugbetalingen worden teruggestort op de debet- of creditcard die oorspronkelijk bij het afrekenen is ingevoerd.

Ik heb geen e-mail ontvangen met mijn afschrift/betalingsinformatie.

Je kunt inloggen in de Klarna-app of op www.klarna.com/uk, waar je al je bestellingen en betalingsschema-informatie kunt vinden.

Ik heb nog vragen over de betaling, hoe kan ik contact opnemen?

Bezoek de Klarna-app of Klarna's klantenservicepagina voor een volledige lijst met veelgestelde vragen, live chat en telefoonopties klarna.com/uk/terms-and-conditions.




Betaal over 30 dagen

Veelgestelde Vragen

Wie is Klarna?

Klarna is een Zweedse betalingsdienstaanbieder die de volledige verantwoordelijkheid voor uw betaling op zich neemt. Klarna is de aanbieder van soepele betalingen aan meer dan 200.000 online winkels. Meer dan 85 miljoen consumenten wereldwijd hebben Klarna vertrouwd om hun betalingen veilig af te handelen.

Hoe werkt 'Betaal later in 30 dagen'?

Zodra uw bestelling is bevestigd, ontvangt u binnen twee dagen een e-mail met betalingsinstructies van Klarna.

Je hebt dan 30 dagen de tijd om je bestelling uit te proberen en je betaalt alleen als je tevreden bent. Voltooi de betaling online, wanneer het jou uitkomt, zonder extra kosten. Je kunt betalen via creditcard of betaalpas in de Klarna-app of door in te loggen opwww.klarna.com/uk .

Kom ik in aanmerking voor Achteraf betalen binnen 30 dagen?

Om Achteraf betalen binnen 30 dagen te gebruiken, moet je minstens 18 jaar oud zijn. Hoewel deze optie veel wordt gepromoot, is Achteraf betalen binnen 30 dagen afhankelijk van je financiële situatie. Bij het kiezen van Achteraf betalen binnen 30 dagen, zal onze beoordeling je kredietwaardigheid niet beïnvloeden.

Hoe kan ik mijn kansen vergroten om geaccepteerd te worden voor Achteraf betalen binnen 30 dagen?

Klarna is uniek en biedt Achteraf betalen binnen 30 dagen aan op basis van een aantal factoren zoals de waarde van de bestelling, eerdere bestelgeschiedenis en beschikbaarheid van artikelen.Als je 18 jaar of ouder bent, kun je je kansen vergroten om de optie 'Betaal later in 30 dagen' aangeboden te krijgen door ervoor te zorgen dat je je volledige naam en nauwkeurige adresgegevens verstrekt en verzendt naar je geregistreerde factuuradres. Alle bestellingen worden individueel beoordeeld. Alleen omdat je eerder 'Betaal later in 30 dagen' hebt gehad, betekent niet dat het voor elke bestelling zal worden aangeboden en omgekeerd, als het wordt geweigerd, betekent dat niet dat het voor alle toekomstige bestellingen zal worden geweigerd.

Zal er een kredietonderzoek tegen mij plaatsvinden?

Klarna kan zogenaamde niet-geregistreerde onderzoeken (of zachte kredietonderzoeken) uitvoeren die de kredietscore niet beïnvloeden en alleen zichtbaar zijn voor jou en Klarna, maar niet zichtbaar voor andere kredietverstrekkers. Noch Klarna, noch Bluefin voeren kredietonderzoeken tegen je uit die je kredietwaardigheid kunnen beïnvloeden.

Waarom is mij de optie 'Betaal later in 30 dagen' niet aangeboden?

Hoewel 'Betaal later in 30 dagen' veel wordt gepromoot, is het niet altijd universeel beschikbaar.De methode Betaal later in 30 dagen wordt automatisch gegenereerd door algoritmen die afhankelijk zijn van een aantal factoren, waaronder het orderbedrag, de online winkel, eerdere bestelgeschiedenis en beschikbaarheid van artikelen. Als alternatief kun je je bestelling afronden door te betalen met een creditcard of betaalpas bij het afrekenen.

Wat zijn mijn betalingsmogelijkheden met Klarna?

Je kunt direct bij het afrekenen betalen met een betaalpas of creditcard, of gebruikmaken van onze Betaal later in 30 dagen betalingsoptie, waarbij je voor de goederen kunt betalen zodra je ze hebt ontvangen via creditcard of betaalpas. Je kunt je openstaande betalingen altijd in de Klarna-app bijhouden.

Wat gebeurt er als ik mijn bestelling annuleer of retourneer?

Zodra Bluefin je annulering/retournering heeft geaccepteerd, zal Klarna de factuur annuleren of je betaling terugbetalen. De retourzending wordt onmiddellijk in de Klarna-app weergegeven.

Wat gebeurt er als ik niet betaal voor mijn bestelling?

Betaling is verschuldigd 30 dagen nadat het item is verzonden. Om u te helpen op tijd te betalen, zullen we u twee dagen voordat de betaling verschuldigd is waarschuwen – u ontvangt een pushmelding van de Klarna-app of e-mailherinneringen om te betalen – en, als het erg laat is, sturen we u ook een sms of brief. U wordt niet belast met kosten of rente voor late en/of gemiste betalingen. Uw kredietscore wordt niet beïnvloed door het gebruik van Klarna's 'Betaal later in 30 dagen'-product, zelfs niet als u niet op tijd heeft betaald. Als u niet op tijd betaalt, bent u in gebreke en kunt u mogelijk in de toekomst geen gebruik maken van de diensten van Klarna. Als u niet betaalt voor uw aankoop, kan Klarna een extern incassobureau inschakelen om namens ons te incasseren. Incassobureaus worden als laatste redmiddel gebruikt.

Ik ben gevraagd om naar de Klarna-site te gaan. Is dit correct?

Als je hebt gekozen om later te betalen binnen 30 dagen, zal Klarna je een e-mail sturen met verdere details over hoe te betalen. Je e-mail bevat een link naar Klarna waar je je betaling kunt voldoen met je creditcard of betaalpas. Je kunt altijd de betalingsinstructies bekijken in de Klarna-app.

Wat moet ik verstrekken wanneer ik een aankoop doe?

Als je een aankoop wilt doen met Klarna, moet je je naam, adres en e-mailadres opgeven. Voor sommige bestellingen moet je mogelijk ook je mobiele nummer of geboortedatum opgeven. Alle informatie wordt naar je e-mailadres gestuurd, inclusief betalingsherinneringen en links naar je online afschriften. Het is erg belangrijk dat je ons de juiste gegevens geeft, anders ontvang je de betalingsinformatie niet.

Is mijn betalingsinformatie veilig?

Betalingsinformatie wordt veilig verwerkt door Klarna.Geen kaartgegevens worden overgedragen aan of bewaard door Bluefin . Alle transacties vinden plaats via verbindingen die zijn beveiligd met de nieuwste industriestandaard beveiligingsprotocollen.

Kan ik betalen vóór de vervaldatum?

Je kunt op elk moment betalen voor je bestelling nadat je de e-mail van Klarna hebt ontvangen met de details van je betaling. Volg gewoon de instructies in deze e-mail of in de Klarna-app om voor je bestelling te betalen.

Heb je mijn betaling ontvangen?

Als je met een kaart betaalt, zal Bluefin je bestelling meteen bevestigen. Als je kiest voor 'Betaal later in 30 dagen', stuurt Klarna je een betalingsbevestiging naar het e-mailadres dat je voor je bestelling hebt gebruikt. Als je een betaling hebt gedaan maar geen betalingsbevestiging hebt ontvangen, kun je altijd de status van je bestelling en betalingen controleren door in te loggen in de Klarna-app ofwww.klarna.com/uk .

Wat gebeurt er met mijn afschrift als ik de goederen heb geretourneerd?

Zodra Bluefin de retourzending (gedeeltelijk of volledig) heeft ontvangen en je hiervan een bevestiging hebt gekregen, zal een bijgewerkt afschrift naar je worden gestuurd door Klarna als je een gedeeltelijke retourzending hebt gedaan. Bij een volledige retourzending wordt je afschrift gesloten. Je kunt altijd de status van je bestelling volgen in de Klarna-app.

Ik heb een afschrift ontvangen, maar ik heb mijn goederen nog niet ontvangen.

Je hebt 30 dagen om te betalen, dus je hoeft niet meteen te betalen. Als je vervaldatum nadert en er is nog geen teken van je goederen, bel dan Bluefin om de levering te controleren. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice van Klarna zodat we de vervaldatum van je betaling kunnen uitstellen of de bestelling in de Klarna-app in de wacht kunnen zetten terwijl je wacht op de goederen.

Ik heb mijn bestelling geannuleerd. Hoe lang duurt het voordat ik mijn terugbetaling ontvang?

Zodra de winkel uw annulering of retour heeft geregistreerd, wordt de terugbetaling binnen 5 werkdagen verwerkt.

Ik heb om een terugbetaling gevraagd. Hoe word ik terugbetaald?

Als u uw bestelling met een kaart heeft betaald, wordt de terugbetaling teruggestort op dezelfde kaart. Als u de afrekening nog niet heeft betaald, dan zal de terugbetaling de afrekening verminderen of volledig annuleren.

Ik heb geen e-mail ontvangen met mijn afschrift/betalingsinformatie.

U kunt inloggen in de Klarna-app of opwww.klarna.com/uk , waar u al uw bestellingen en betalingsschema-informatie vindt.

Ik heb nog vragen over de betaling, hoe kan ik contact opnemen?

Bezoek de Klarna-app of Klarna’s klantenservicepagina voor een volledige lijst met veelgestelde vragen, live chat en telefoonoptiesklarna.com/uk/terms-and-conditions.