--

Dagen

--

Openingstijden

--

Mins

--

Secs

Algemene Voorwaarden

 ACHTERGROND:

Deze Verkoopvoorwaarden, samen met alle andere documenten waarnaar hierin wordt verwezen, stellen de voorwaarden vast waaronder Goederen door ons aan consumenten worden verkocht via deze website, bluefinsupboards.com (“Onze Site”).  Lees deze Verkoopvoorwaarden zorgvuldig door en zorg ervoor dat u ze begrijpt voordat u goederen van Onze Site bestelt.  U wordt gevraagd deze Verkoopvoorwaarden te lezen en te accepteren bij het bestellen van Goederen.  Als u niet akkoord gaat met deze Verkoopvoorwaarden en zich eraan te houden, kunt u geen goederen via Onze Site bestellen. Deze Verkoopvoorwaarden, evenals alle Contracten, zijn in de Engelse taal.

 

1. Definities en Interpretatie

In deze Verkoopvoorwaarden, tenzij de context anders vereist, hebben de volgende uitdrukkingen de volgende betekenissen:

  • “Contract” - betekent een contract voor de aankoop en verkoop van Goederen
  • “Goederen” - betekent de goederen die door Ons via Onze Site worden verkocht;
  • “Goodwill Garantie” - betekent de goodwill garantie aangeboden door Bluefin Trading Ltd., handelend als Bluefin SUP
  • “Bestelling” - betekent uw bestelling voor Goederen
  • “Bestelbevestiging” - betekent onze acceptatie en bevestiging van uw Bestelling
  • “Bestelnummer” - betekent het referentienummer voor uw Bestelling
  • “Wij/Ons/Onze” - betekent Bluefin Trading Ltd., handelend als Bluefin SUP

 

  • 2. Informatie Over Ons

https://bluefinsupboards.com/ en de gerelateerde domeinen zijn eigendom van en worden beheerd door Bluefin Trading Ltd., handelend als Bluefin SUP, een besloten vennootschap geregistreerd in Engeland onder 08635951, met als geregistreerd adres Keelham Farm, Wadsworth, Hebden Bridge, West Yorkshire, HX7 8TG en als hoofdhandelsadres Keelham Farm, Wadsworth, Hebden Bridge, West Yorkshire, HX7 8TG. Ons btw-nummer is GB189589034.

 

3. Toegang tot en Gebruik van Onze Site

Toegang tot Onze Site is gratis.

Het is uw verantwoordelijkheid om alle nodige regelingen te treffen om toegang te krijgen tot Onze Site.

Toegang tot Onze Site wordt verleend "zoals het is" en op een "zoals beschikbaar" basis. We kunnen Onze Site (of een deel ervan) op elk moment en zonder kennisgeving wijzigen, opschorten of stopzetten. Wij zijn op geen enkele manier aansprakelijk jegens u als Onze Site (of een deel daarvan) op enig moment en voor enige periode niet beschikbaar is.

Het gebruik van Onze Site is onderworpen aan onze Website Gebruiksvoorwaarden https://bluefinsupboards.com/. Zorg ervoor dat u deze zorgvuldig heeft gelezen en dat u ze begrijpt.

 

4. Goederen, Prijzen en Beschikbaarheid

We doen alle redelijke inspanningen om ervoor te zorgen dat alle beschrijvingen en grafische voorstellingen van Goederen die bij ons verkrijgbaar zijn, overeenkomen met de daadwerkelijke Goederen. Let echter op het volgende:

Indien van toepassing, kan het zijn dat u de vereiste maat, model, kleur en hoeveelheid van de Goederen die u koopt, moet selecteren.

We kunnen niet garanderen dat Goederen altijd beschikbaar zullen zijn.Voorraadindicaties worden niet altijd op Onze Site gegeven, maar dergelijke indicaties kunnen op het moment van bestelling niet nauwkeurig zijn. We zullen u altijd informeren als we uw bestelling niet kunnen uitvoeren vanwege voorraadproblemen.

Kleine wijzigingen kunnen van tijd tot tijd worden aangebracht aan bepaalde Goederen tussen het moment dat uw Bestelling is geplaatst en Wij die Bestelling verwerken en de Goederen verzenden, bijvoorbeeld om wijzigingen in relevante wetten en regelgevende vereisten weer te geven, of om specifieke technische of beveiligingsproblemen aan te pakken. Dergelijke wijzigingen zullen geen enkele hoofdkenmerken van de Goederen veranderen en zullen normaal gesproken uw gebruik van die Goederen niet beïnvloeden.  Echter, als er een wijziging wordt aangebracht die uw gebruik van de Goederen zou beïnvloeden, zal u passende informatie worden verstrekt.

We doen alle redelijke inspanningen om ervoor te zorgen dat alle prijzen die op Onze Site worden getoond correct zijn op het moment dat ze online gaan.We behouden ons het recht voor om prijzen te wijzigen en speciale aanbiedingen/coupons op elk moment toe te voegen, te wijzigen of te verwijderen indien nodig. Prijswijzigingen hebben geen invloed op een bestelling die je al hebt geplaatst, met uitzondering van eventuele variaties in lokale btw-tarieven tussen het moment van de Orderbevestiging en het moment dat wij de betaling ontvangen.

Alle prijzen worden door ons gecontroleerd voordat we je bestelling accepteren. In het onwaarschijnlijke geval dat we onjuiste prijsinformatie hebben weergegeven, zullen we je schriftelijk informeren over de fout.  Als de juiste prijs lager is dan die getoond bij het plaatsen van je bestelling, brengen we je gewoon het lagere bedrag in rekening en gaan we door met het verwerken van je bestelling.  Als de juiste prijs hoger is, geven we je de optie om de goederen tegen de juiste prijs te kopen of je bestelling (of het betreffende deel ervan) te annuleren.  We zullen in dit geval niet doorgaan met het verwerken van je bestelling totdat je reageert. Als we binnen 14 dagen geen reactie van je ontvangen, beschouwen we je bestelling als geannuleerd en zullen we je hiervan schriftelijk op de hoogte stellen.

In het geval dat de prijs van de goederen die je hebt besteld verandert tussen het moment van bestellen en het verwerken van die bestelling en het innen van de betaling, wordt de prijs in rekening gebracht die op onze site werd getoond op het moment van het plaatsen van je bestelling.

Alle prijzen op onze site zijn inclusief btw, met uitzondering van bestellingen die naar Zwitserland worden geleverd, die exclusief btw worden verkocht (zie clausule 18). Als het btw-tarief verandert tussen het plaatsen van je bestelling en het innen van de betaling, wordt het te betalen btw-bedrag automatisch aangepast bij het innen van de betaling.

 

5. Bestellingen – Hoe contracten worden gevormd

Onze site begeleidt je door het bestelproces.Voordat u uw bestelling indient, krijgt u de mogelijkheid om uw bestelling te bekijken en aan te passen.  Zorg ervoor dat u uw bestelling zorgvuldig heeft gecontroleerd voordat u deze indient.

Als u ons tijdens het bestelproces onjuiste of onvolledige informatie verstrekt, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Als we uw bestelling niet kunnen verwerken vanwege onjuiste of onvolledige informatie, nemen we contact met u op om te vragen dit te corrigeren.  Als u ons niet binnen een redelijke termijn na ons verzoek de juiste of volledige informatie geeft, annuleren we uw bestelling en beschouwen we het contract als beëindigd.  Als we kosten maken als gevolg van uw onjuiste of onvolledige informatie, kunnen we die kosten aan u doorberekenen.

Geen enkel deel van onze site vormt een contractueel aanbod dat kan worden aanvaard. Uw bestelling vormt een contractueel aanbod dat wij naar eigen goeddunken kunnen accepteren.  Onze bevestiging van ontvangst van uw bestelling betekent niet dat we deze hebben geaccepteerd.  Onze acceptatie wordt aangegeven door het verzenden van een orderbevestiging per e-mail.  Pas wanneer we u een orderbevestiging hebben gestuurd, is er een juridisch bindend contract tussen ons en u.

In het onwaarschijnlijke geval dat we uw bestelling om welke reden dan ook niet accepteren of niet kunnen uitvoeren, zullen we u schriftelijk uitleggen waarom. Er zal onder normale omstandigheden geen betaling worden afgeschreven.  Als we een betaling hebben ontvangen, worden dergelijke bedragen zo snel mogelijk en in ieder geval binnen 14 dagen aan u terugbetaald.

Eventuele terugbetalingen die onder deze clausule verschuldigd zijn, worden gedaan met dezelfde betaalmethode die u heeft gebruikt bij het bestellen van de goederen tenzij u specifiek verzoekt dat we een terugbetaling doen met een andere methode.

 

6.Betaling 

Betaling voor goederen en gerelateerde bezorgkosten moet altijd vooraf worden gedaan en u wordt gevraagd te betalen tijdens het bestelproces. Uw gekozen betaalmethode wordt belast op het moment van bestellen.

  • Wij accepteren de volgende betaalmethoden op onze site:
  • PayPal
  • Creditcard/Debetkaart
  • Apple Pay
  • Google Pay
  • Klarna



7.Levering, Risico en Eigendom

Alle Goederen die via Onze Site zijn gekocht, worden normaal gesproken binnen 30 kalenderdagen na de datum van Onze Bestelbevestiging geleverd, tenzij anders overeengekomen of gespecificeerd tijdens het bestelproces, zoals een geadviseerde Pre-Order Verzending Datum (onder voorbehoud van vertragingen veroorzaakt door gebeurtenissen buiten Onze controle, zie Clausule 13).

Als We de Goederen niet op de leverdatum kunnen leveren, geldt het volgende:

  • Als er niemand beschikbaar is op uw afleveradres om de Goederen in ontvangst te nemen en de Goederen niet door uw brievenbus kunnen worden gepost of op een door u aangewezen veilige plaats kunnen worden achtergelaten, zal Onze bezorgpartner contact met u opnemen om uit te leggen hoe u de levering opnieuw kunt regelen of waar u de Goederen kunt ophalen.
  • De Klant is verantwoordelijk voor het maken van geschikte regelingen voor de levering van Goederen.Als er niemand beschikbaar is en er geen veilige plaats is aangewezen door de Klant aan onze bezorgpartner, zijn wij niet verantwoordelijk voor enig gevolgverlies na een succesvolle bezorgpoging.
  • Als u de Goederen niet binnen 7 dagen ophaalt of een nieuwe bezorging regelt, zullen wij contact met u opnemen om te vragen hoe u verder wilt gaan. Als we geen contact met u kunnen opnemen of geen nieuwe bezorging of ophaling kunnen regelen, zullen we het Contract als geannuleerd beschouwen en de Goederen terughalen.  Als dit gebeurt, krijgt u de aankoopprijs van de Goederen zelf terug, maar niet de bezorgkosten.  We kunnen u ook factureren voor eventuele redelijke extra kosten die we maken bij het terughalen van de Goederen.

In het onwaarschijnlijke geval dat Wij er niet in slagen de Goederen binnen 30 kalenderdagen na Onze Orderbevestiging te leveren (of zoals anders overeengekomen of gespecificeerd onder Clausule 9), kunt u de Overeenkomst onmiddellijk als beëindigd beschouwen als een van de volgende van toepassing is:

·        Wij hebben geweigerd uw Goederen te leveren; of

·        Gezien alle relevante omstandigheden was levering binnen die termijn essentieel; of

·        Je vertelde ons bij het bestellen van de goederen dat levering binnen die periode essentieel was.

  • De levering wordt geacht voltooid te zijn en de verantwoordelijkheid voor de Goederen gaat over op u zodra Wij de Goederen hebben geleverd op het adres, inclusief, indien van toepassing, een alternatief adres dat u heeft opgegeven.
  • Het eigendom van de Goederen gaat over op u zodra wij de volledige betaling van alle verschuldigde bedragen hebben ontvangen (inclusief eventuele toepasselijke verzendkosten).
  • Eventuele terugbetalingen die onder deze Clausule verschuldigd zijn, worden gedaan met dezelfde betaalmethode die u heeft gebruikt bij het bestellen van de Goederen, tenzij u specifiek verzoekt dat Wij een terugbetaling doen met een andere methode.

Aanvullende leverings- en retourvoorwaarden zijn van toepassing voor klanten in Zwitserland. Zie Clausule 18.


8.Defecte, Beschadigde of Onjuiste Goederen

Volgens de wet moeten wij goederen leveren die van bevredigende kwaliteit zijn, geschikt voor het doel, zoals beschreven op het moment van aankoop, in overeenstemming met alle precontractuele informatie die wij hebben verstrekt, en die overeenkomen met eventuele monsters of modellen die u hebt gezien of onderzocht (tenzij wij u op de hoogte hebben gebracht van eventuele verschillen). Als er digitale inhoud in de Goederen is opgenomen, moet die digitale inhoud ook voldoen.  Als de door u gekochte Goederen niet voldoen en bijvoorbeeld gebreken vertonen of beschadigd zijn wanneer u ze ontvangt, of als u onjuiste (of onjuist geprijsde) Goederen ontvangt, neem dan zo snel als redelijkerwijs mogelijk contact met ons op via ons 'Contacteer Ons' formulier of e-mail support@bluefintrading.co.uk as om ons te informeren over het gebrek, de schade of de fout, en om een terugbetaling, reparatie of vervanging te regelen. Uw beschikbare oplossingen zijn als volgt:

Vanaf de dag dat u de Goederen ontvangt (en het eigendom ervan) heeft u een recht van 60 kalenderdagen om de Goederen te weigeren en een volledige terugbetaling te ontvangen als ze niet voldoen zoals hierboven vermeld.

Als u de Goederen niet wilt weigeren, of als de periode van 60 kalenderdagen voor weigering is verstreken, kunt u om een reparatie van de Goederen verzoeken. Wij dragen de bijbehorende kosten en zullen indien mogelijk binnen een redelijke termijn en zonder significant ongemak voor u een vervanging uitvoeren.  In bepaalde omstandigheden, waar een vervanging onmogelijk of anderszins onevenredig is, kunnen wij in plaats daarvan een alternatieve regeling aanbieden.

Als de goederen na een vervanging en binnen 6 maanden nog steeds niet conform zijn (of als wij dit niet kunnen doen zoals eerder beschreven, of niet binnen een redelijke tijd of zonder significant ongemak voor u hebben gehandeld), heeft u mogelijk het recht om de goederen te behouden tegen een verlaagde prijs, of om ze te weigeren in ruil voor een terugbetaling.

Als u het definitieve recht uitoefent om de goederen meer dan zes maanden nadat u de goederen (en het eigendom ervan) heeft ontvangen te weigeren, kunnen wij een eventuele terugbetaling verminderen om het gebruik dat u van de goederen heeft gehad te weerspiegelen.

Houd er rekening mee dat u geen aanspraak kunt maken op deze clausule als Wij u op de hoogte hebben gebracht van de fout(en), schade of andere problemen met de Goederen voordat u ze kocht (en het is vanwege hetzelfde probleem dat u ze nu wilt retourneren); als u de Goederen voor een ongeschikt doel heeft gekocht dat noch voor de hand liggend is, noch aan Ons bekend is gemaakt en het probleem is ontstaan door uw gebruik van de Goederen voor dat doel; of als het probleem het gevolg is van normale slijtage, misbruik of opzettelijke of onzorgvuldige schade. Houd er ook rekening mee dat u de Goederen niet onder deze clausule aan Ons kunt retourneren alleen omdat u van gedachten bent veranderd. Als consument heeft u het wettelijke recht op een bedenktijd van 14 kalenderdagen, waarin u de Goederen om deze reden kunt retourneren.

  • De volledige garantievoorwaarden voor onze producten zijn hier te vinden https://bluefinsupboards.com/pages/warranty-terms-and-conditions
  • Om goederen om welke reden dan ook aan ons te retourneren onder deze clausule, gebruik dan ons retourformulier hier https://bluefinsupboards.com/pages/returns/
  • Restituties (of het nu volledig of gedeeltelijk is, inclusief prijsverlagingen) onder deze clausule worden binnen 14 kalenderdagen uitgegeven vanaf de dag waarop wij overeenkomen dat u recht heeft op de restitutie.
  • Alle restituties die onder deze clausule worden uitgegeven, omvatten niet alle verzendkosten die u heeft betaald toen de goederen oorspronkelijk werden gekocht.
  • Restituties onder deze clausule worden gedaan met dezelfde betaalmethode die u heeft gebruikt bij het bestellen van de goederen [tenzij u specifiek verzoekt dat wij een restitutie doen met een andere methode].

Klanten in Zwitserland: raadpleeg Clausule 18 voor specifieke voorwaarden met betrekking tot terugbetalingen en retouren.

We behouden ons het recht voor om een retour- of garantieclaim te weigeren wanneer er bewijs is van fraude, misbruik of bedrog.

We behouden ons het recht voor om geretourneerde items te inspecteren en een terugbetaling of omruiling te weigeren als het item tekenen van misbruik, overmatige slijtage of schade vertoont die niet overeenkomen met een fabricagefout.

 

 

9. Annuleren en Retourneren van Goederen als U van Gedachte Verandert

Als consument heeft u het wettelijke recht op een "afkoelingsperiode" waarin u de Overeenkomst om welke reden dan ook kunt annuleren. Deze periode begint zodra uw Bestelling is voltooid en Wij u uw Bestelbevestiging hebben gestuurd, i.e. wanneer de Overeenkomst tussen u en Ons tot stand is gekomen. U kunt ook om welke reden dan ook annuleren voordat Wij de Orderbevestiging verzenden.

 

Als u uw recht op annulering onder deze Clausule wilt uitoefenen, moet u ons binnen de bedenktijd op de hoogte stellen van uw beslissing. U kunt dit op elke gewenste manier doen. Annulering per e-mail is effectief vanaf de datum waarop u ons uw bericht stuurt. Houd er rekening mee dat de bedenktijd hele kalenderdagen duurt.  Als u ons bijvoorbeeld een e-mail of brief stuurt om 23:59:59 op de laatste dag van de bedenktijd, is uw annulering geldig en geaccepteerd.

We kunnen, zonder verplichting, vragen naar de reden van annulering en kunnen eventuele antwoorden die u geeft gebruiken om Onze Goederen en diensten te verbeteren, maar houd er rekening mee dat u niet verplicht bent om details te verstrekken als u dat niet wilt.

Houd er rekening mee dat u uw wettelijke recht om te annuleren onder deze clausule kunt verliezen in de volgende omstandigheden:

  • Als de goederen om gezondheids- of hygiënische redenen verzegeld zijn en u deze goederen na ontvangst heeft ontzegeld
  • Als de goederen voor u gepersonaliseerd of op maat gemaakt zijn
  • Als de goederen na ontvangst (volgens hun aard) onscheidbaar met andere items zijn gemengd.

Zorg ervoor dat u de goederen binnen 14 kalenderdagen na de dag waarop u ons heeft geïnformeerd dat u wilt annuleren onder deze clausule, aan ons retourneert.

Restituties onder deze Clausule worden aan u uitgegeven binnen 14 kalenderdagen na het volgende:

  • De dag waarop Wij de Goederen terug ontvangen; of
  • Als Wij nog geen Bestelbevestiging hebben verstrekt of de Goederen nog niet hebben verzonden, de dag waarop u ons informeert dat u het Contract wilt annuleren.

Restituties onder deze Clausule kunnen onderhevig zijn aan aftrekkingen in de volgende omstandigheden:

·        Restituties kunnen worden verminderd voor elke waardevermindering van de Goederen als gevolg van uw overmatige omgang ermee (e.g. niet meer dan toegestaan in een winkel).Let op dat als Wij een terugbetaling uitvoeren voordat Wij de Goederen hebben ontvangen en de kans hebben gehad om ze te inspecteren, Wij u mogelijk een passend bedrag in rekening brengen als Wij constateren dat de Goederen buitensporig zijn behandeld.

Terugbetalingen onder deze Clausule worden gedaan met dezelfde betaalmethode die u gebruikte bij het bestellen van de Goederen, tenzij u specifiek verzoekt dat Wij een terugbetaling doen met een andere methode.

 

10. Onze Aansprakelijkheid tegenover Consumenten

Wij zijn verantwoordelijk voor elk voorzienbaar verlies of schade die u lijdt als gevolg van Onze schending van deze Verkoopvoorwaarden (of het Contract) of als gevolg van Onze nalatigheid. Verlies of schade is voorzienbaar als het een voor de hand liggend gevolg is van Onze schending of nalatigheid of als het door u en Ons wordt overwogen bij het aangaan van het Contract. Wij zijn niet verantwoordelijk voor enig verlies of schade die niet te voorzien is.

Niets in deze Verkoopvoorwaarden probeert Onze aansprakelijkheid voor overlijden of persoonlijk letsel veroorzaakt door Onze nalatigheid (inclusief die van Onze werknemers, agenten of onderaannemers) te beperken of uit te sluiten; of voor fraude of frauduleuze misrepresentatie.

Niets in deze Verkoopvoorwaarden probeert uw wettelijke rechten als consument uit te sluiten of te beperken.

 

11. Gebeurtenissen Buiten Onze Controle (Overmacht)

Wij zijn niet aansprakelijk voor enige tekortkoming of vertraging in het nakomen van Onze verplichtingen wanneer die tekortkoming of vertraging voortvloeit uit een oorzaak die buiten Onze redelijke controle ligt.Dergelijke oorzaken omvatten, maar zijn niet beperkt tot: stroomuitval, storing van de internetprovider, stakingen, uitsluitingen of andere industriële acties door derden, rellen en andere burgerlijke onrust, brand, explosie, overstroming, stormen, aardbevingen, verzakkingen, terroristische daden (bedreigd of daadwerkelijk), oorlogsacties (verklaard, niet-verklaard, bedreigd, daadwerkelijk of voorbereidingen voor oorlog), epidemie of andere natuurrampen, of enig ander evenement dat buiten Onze redelijke controle ligt.

Als een gebeurtenis zoals beschreven in deze Clausule 13 zich voordoet die waarschijnlijk een nadelige invloed heeft op onze uitvoering van een van onze verplichtingen onder deze Verkoopvoorwaarden:

  • Zullen we u zo snel als redelijkerwijs mogelijk informeren;
  • Zullen we alle redelijke stappen ondernemen om de vertraging te minimaliseren;
  • Voor zover we de vertraging niet kunnen minimaliseren, worden onze getroffen verplichtingen onder deze Verkoopvoorwaarden (en dus het Contract) opgeschort en worden eventuele termijnen waar we aan gebonden zijn dienovereenkomstig verlengd;
  • Zullen we u informeren wanneer de gebeurtenis buiten onze controle voorbij is en details geven van eventuele nieuwe data, tijden of beschikbaarheid van goederen indien nodig;
  • Als de gebeurtenis buiten onze controle langer dan 28 dagen aanhoudt, zullen we het contract annuleren en u informeren over de annulering.Eventuele terugbetalingen die u verschuldigd zijn als gevolg van die annulering, worden zo snel als redelijkerwijs mogelijk aan u betaald en in ieder geval binnen 28 dagen na de datum waarop het contract is geannuleerd.

 

12. Communicatie en Contactgegevens

Als u contact met ons wilt opnemen met algemene vragen of klachten, zaken met betrekking tot de goederen of uw bestelling, kunt u contact met ons opnemen via ons 'Contactformulier' op https://bluefinsupboards.com/pages/contact-us of ons direct e-mailen op support@bluefintrading.co.uk

Voor elk verzoek om goederen aan ons te retourneren, gebruik dan ons 'Retourformulier' op https://bluefinsupboards.com/pages/returns

 

13.Klachten en Feedback

We verwelkomen altijd feedback van onze klanten en, hoewel we altijd alle redelijke inspanningen leveren om ervoor te zorgen dat uw ervaring als klant van ons positief is, willen we toch van u horen als u een klacht heeft.

Als u wilt klagen over een aspect van uw interactie met ons, neem dan contact met ons op via ons 'Contactformulier' op https://bluefinsupboards.com/pages/contact-us of stuur ons direct een e-mail op support@bluefintrading.co.uk

 

14. Veiligheidswaarschuwing

Het gebruik van een Standup Paddleboard (SUP), zoals bij alle sporten, brengt een inherent risico op letsel, schade aan eigendommen of zelfs de dood met zich mee. U moet altijd de juiste voorzorgsmaatregelen nemen voordat u uw board in welke omstandigheden dan ook gebruikt, en alle lokale wetten volgen bij het gebruik van vaartuigen.

Je moet het product altijd binnen je mogelijkheden gebruiken en alle veiligheidsmaatregelen nemen voordat je je board gebruikt, inclusief het gebruik van de leash die bij alle boards wordt geleverd, en een persoonlijk drijfmiddel (PFD). Je moet de instructies van de fabrikant van Bluefin SUP volgen, zoals beschreven in de handleiding van je product.

In geen geval zal Bluefin SUP aansprakelijk zijn voor enige directe, indirecte, bestraffende, incidentele, speciale gevolgschade, aan eigendom of leven, die voortvloeit uit of verband houdt met het gebruik of misbruik van zijn producten.

 

15.Hoe We Uw Persoonlijke Informatie Gebruiken (Gegevensbescherming)

Alle persoonlijke informatie die We mogelijk gebruiken, zal worden verzameld, verwerkt en bewaard in overeenstemming met de bepalingen van EU-verordening 2016/679 Algemene Verordening Gegevensbescherming (“AVG”) en uw rechten onder de AVG.

Voor volledige details van Onze verzameling, verwerking, opslag en bewaring van persoonlijke gegevens, inclusief maar niet beperkt tot het doel of de doeleinden waarvoor persoonlijke gegevens worden gebruikt, de wettelijke basis of bases voor het gebruik ervan, details van uw rechten en hoe u deze kunt uitoefenen, en het delen van persoonlijke gegevens (waar van toepassing), verwijzen wij u naar Onze Privacyverklaring https://bluefinsupboards.com/policies/privacy-policy

 

16.Andere Belangrijke Voorwaarden

We kunnen Onze verplichtingen en rechten onder deze Verkoopvoorwaarden (en onder het Contract, indien van toepassing) overdragen (toewijzen) aan een derde partij (dit kan bijvoorbeeld gebeuren als We Ons bedrijf verkopen). Als dit gebeurt, wordt u door Ons schriftelijk geïnformeerd.  Uw rechten onder deze Verkoopvoorwaarden worden niet beïnvloed en Onze verplichtingen onder deze Verkoopvoorwaarden worden overgedragen aan de derde partij die eraan gebonden blijft. We zullen ervoor zorgen dat een dergelijke overdracht uw rechten onder het Contract niet beïnvloedt.

Het Contract is tussen u en Ons. Het is niet bedoeld om op enigerlei wijze ten goede te komen aan een andere persoon of derde partij en geen enkele dergelijke persoon of partij zal gerechtigd zijn om enige bepaling van deze Verkoopvoorwaarden af te dwingen.

Indien een van de bepalingen van deze Verkoopvoorwaarden door een rechtbank of andere autoriteit onwettig, ongeldig of anderszins niet-afdwingbaar wordt bevonden, wordt die bepaling geacht te zijn gescheiden van de rest van deze Verkoopvoorwaarden. De rest van deze Verkoopvoorwaarden blijft geldig en afdwingbaar.

Het feit dat wij een recht uit deze Verkoopvoorwaarden niet uitoefenen of vertragen, betekent niet dat wij afstand doen van dat recht, en het feit dat wij afstand doen van een schending van een bepaling van deze Verkoopvoorwaarden betekent niet dat wij afstand doen van een volgende schending van dezelfde of een andere bepaling.

Wij kunnen deze Verkoopvoorwaarden van tijd tot tijd herzien als reactie op wijzigingen in relevante wetten en andere regelgevende vereisten. Als we deze Verkoopvoorwaarden wijzigen met betrekking tot uw bestelling, zullen we u redelijk van tevoren op de hoogte stellen van de wijzigingen en details geven over hoe u kunt annuleren als u er niet tevreden mee bent.Als u ervoor kiest om te annuleren, moet u alle ontvangen Goederen retourneren, en wij zullen zorgen voor een volledige terugbetaling die binnen 14 dagen na uw annulering wordt betaald.

 

17. Wet en Jurisdictie

Deze Algemene Voorwaarden, en de relatie tussen u en ons (of deze nu contractueel is of anderszins) worden beheerst door en geïnterpreteerd in overeenstemming met de wet van Engeland & Wales.

Als u een consument bent, profiteert u van alle dwingende bepalingen van de wet in uw woonland.

Als u een consument bent, is elk geschil, controverse, procedure of claim tussen u en ons met betrekking tot deze Algemene Voorwaarden, of de relatie tussen u en ons (of deze nu contractueel is of anderszins) onderworpen aan de jurisdictie van de rechtbanken van Engeland en Wales.

Als u een bedrijf bent, zijn alle geschillen met betrekking tot deze Algemene Voorwaarden, de relatie tussen u en ons, of enige zaken die daaruit voortvloeien of daarmee verband houden (of het nu contractueel is of anderszins) onderworpen aan de exclusieve jurisdictie van de rechtbanken van Engeland & Wales.


18. Aanvullende voorwaarden voor klanten in Zwitserland

Bestellingen die naar Zwitserland worden verzonden, worden geleverd op basis van DAP (Delivered at Place). Dit betekent dat de klant de importeur van record is en als enige verantwoordelijk is voor eventuele toepasselijke invoer-btw, douanerechten of afhandelingskosten die door de vervoerder of de Zwitserse douane worden toegepast op het moment van levering.

Bluefin verzamelt of betaalt geen Zwitserse btw en kan zodoende geen btw of rechten terugbetalen die aan de Zwitserse autoriteiten of de vervoerder zijn betaald.Als u ervoor kiest om uw bestelling te retourneren of een terugbetaling ontvangt, dekt de terugbetaling alleen de oorspronkelijke prijs die aan Bluefin is betaald. Eventuele belastingen of kosten die bij levering zijn betaald, blijven niet-restitueerbaar.

Op dit moment kunnen we geen fysieke retouren uit Zwitserland accepteren. In het geval van een defect of beschadigd product zal Bluefin het probleem beoordelen op basis van door de klant verstrekt bewijs (zoals foto's) en kan naar eigen goeddunken een terugbetaling, vervangend onderdeel of andere oplossing aanbieden.

Door een bestelling vanuit Zwitserland te plaatsen, erkent en gaat u akkoord met deze voorwaarden. Zorg ervoor dat u begrijpt dat er geen vergoeding zal worden gedaan voor Zwitserse btw of invoerrechten, zelfs niet in het geval van een productterugbetaling. Alle facturen voor goederen die aan klanten in Zwitserland worden verkocht, zullen geen btw tonen en zijn daarom mogelijk niet geldig voor btw-teruggave.


19.Garantievoorwaarden

Bluefin’s garantie dekt alleen de artikelen die rechtstreeks bij Bluefin zijn gekocht, en Bluefin is niet verantwoordelijk voor enige kosten, verliezen of schade die voortvloeien uit een garantieclaim. De garantie blijft geldig voor de oorspronkelijke koper en kan niet worden overgedragen in het geval van een cadeau of doorverkoop van Bluefin SUP-producten, tenzij anders vereist door de lokale consumentenbeschermingswet. Alle producten die onder garantie aan Bluefin worden geretourneerd, moeten gebruikmaken van de vooraf betaalde retourlabels die door de Bluefin Klantenservice worden verstrekt. 

Bluefin dekt de kosten van eventuele garantieretouren door een vooraf betaald afgifte-etiket uit te geven voor aankopen die binnen 6 maanden zijn gedaan. Na deze periode is de klant verantwoordelijk voor de retourportokosten en moet er een traceerbare service worden gebruikt. Verzendkosten worden niet terugbetaald. De originele verpakking of een geschikte vervangende verpakking die door de klant wordt geleverd, moet worden gebruikt voor de retourzending van het product.

Ondanks onze uitgebreide garantie dekking, gelden de volgende uitsluitingen: 

·        Algemene slijtage.

·        Schade veroorzaakt door verkeerd gebruik of verwaarlozing van het item.

·        Schade veroorzaakt door gebruik dat het maximale gebruikersgewicht overschrijdt.

·        Schade veroorzaakt door onvoldoende verpakking tijdens het transport van het item.

·        Schade veroorzaakt door het gebruik van oplosmiddelen en lijmen.

·        Schade veroorzaakt door iets anders dan defecten in materiaal of fabricagefouten.

·        Elke claim, direct of indirect, voor gevolgschade of incidentele schade.

·        Borden gekocht bij niet-geautoriseerde Bluefin retailers.

·        Schade of defecten veroorzaakt door botsing met materialen of objecten (stenen, dokken, andere borden, etc).

·        Schade of defecten veroorzaakt door gebruik buiten het beoogde doel.

·        Schade of defecten veroorzaakt door hieldeuken, ook wel drukdeuken genoemd.

·        Schade of defecten veroorzaakt door onjuiste opslag bij temperaturen boven 32°C en onder 0°C.

·        Schade of delaminatie veroorzaakt door oververhitting als gevolg van blootstelling aan direct zonlicht terwijl het niet in gebruik is.

·        Schade of defecten veroorzaakt door golfimpact en/of impact met de oceaan-/meerbodem.

·        Schade of defecten veroorzaakt door opslag van het board in gesloten, vochtige omstandigheden (bijvoorbeeld een natte boardtas).

·        Schade aan vin of vinbox veroorzaakt door impact.

 

Indien er enige wijziging, verandering of aanpassing aan het product wordt gemaakt die niet specifiek schriftelijk is goedgekeurd door Bluefin, vervalt alle dekking onder de garantie. 

Vervangende boards vallen onder de resterende garantieperiode, te beginnen vanaf de oorspronkelijke ontvangstdatum.

Alle garantie-retourzendingen moeten binnen 7 dagen na ontvangst van een retourverzendlabel van Bluefin Klantenservice worden verzonden.

Garantie, retouren en/of productvervangingen zijn alleen van toepassing/inwisselbaar in de volgende locaties: Verenigd Koninkrijk, Europese Unie, VS, Canada en Australië.

Na ontvangst van een garantie-retouritem en na het uitvoeren van onze routinecontroles, kunnen we uw zaak verder behandelen en uw item ruilen of terugbetalen zoals overeengekomen. 

·        Tot 60 dagen: Tijdens de eerste 60 dagen van de garantie kan een terugbetaling of een nieuwe vervanging worden aangeboden.

·        60 dagen tot 6 maanden: Tussen 60 dagen en 6 maanden na ontvangst van uw product kan een nieuwe vervanging worden aangeboden. 

·        Vanaf 6 maanden: Vanaf 6 maanden kan, indien van toepassing, een gelijkwaardige gereviseerde vervanging worden aangeboden. 

In sommige gevallen, waar geschikt, kunnen vervangende onderdelen worden geregeld zonder dat een retour nodig is. Dit is de Bluefin’s voorkeursmethode in lijn met onze duurzaamheidsvisie. 

Houd er rekening mee dat het tot 14 dagen kan duren voordat een retour is verwerkt nadat we uw zending in ons magazijn hebben ontvangen.

Deze garantie is een aanvulling op en doet geen afbreuk aan uw wettelijke rechten volgens de wetgeving. We behouden ons het recht voor om een retour of garantieclaim te weigeren wanneer er bewijs is van fraude, misbruik of misleiding.We behouden ons het recht voor om geretourneerde items te inspecteren en een terugbetaling of omruiling te weigeren als het item tekenen van misbruik, overmatige slijtage of schade vertoont die niet consistent zijn met een fabricagefout.



20. Klarna

In samenwerking met Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Zweden, bieden wij u de volgende betaalopties aan. Betaling dient te worden gedaan aan Klarna:

  • Betaal in 3 termijnen
  • Betaal over 30 dagen

Meer informatie en de gebruiksvoorwaarden van Klarna kunt u hiervinden. Algemene informatie over Klarna is te vinden hier. Uw persoonlijke gegevens worden behandeld in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming en in overeenstemming met de informatie in Klarna's privacyverklaring.